Drikke
Comments 6

Sprudledrikk med granateple

Med kjøleskapet fullt av club soda må man eksperimentere litt. For en tid siden laget jeg en slags hjemmelaget sitronbrus som jeg ble veldig fornøyd med. Senere laget jeg denne granatepledrikken. Jeg brukte hele granateplefrø så her er det litt å tygge på også.

Det er noe gale med WordPress sin linke-funksjon, men du finner oppskriften på sitronbrus ved å søke på «brus» i søkefeltet til høyre på hovedsiden).

Sprudledrikk med granateple (1 glass)

  • 1 granateple av den søte typen
  • 2 dl club soda

Skrap ut saften og frøene fra granateplet og ha alt i et glass. Hell over clubsoda og nyt. Hvis du ikke vil ha frøene med kan du bruke et sugerør som du stikker i bunnen av glasset. Frøene blir liggende øverst i glasset og flyte.

På Oliven mat hadde de både søte og vanlige granatepler. Smak til med litt agavenektar eller sukrinmelis til du får ønsket sødme på drikken.

Minner også om at jeg har give away på bloggen hvor du kan vinne miljøvennlige rengjøringsprodukter fra Ecover. Et must i ethvert miljøbevisst hjem!

This entry was posted in: Drikke

6 Comments

    • Takk for hyggelig kommentar!!! Headeren er det søsteren min som har laget. Har ikke hatt den så lenge :)

      Lik

  1. Lekkert!! Granateple er supergodt og lurt å lage brus med det!! Skal teste ut med granateple og farris til barna.

    Lik

    • barna liker det sikker også. Er litt artig med de bitene/frøene som flyter oppi også. :)

      Lik

Legg igjen en kommentar

