Brød og knekkebrød, Frokost, Lavkarbo, Oppskrifter
Comments 2

Polarbrød uten mel

Disse «polarbrødene» har jeg laget en del i det siste. De inneholder mye proteiner og fungerer veldig godt som erstatning for brød. De er lavFODMAP, lavkarbo, glutenfrie og i tillegg superlette å lage. Lavkarbobrød har jeg aldri klart å få sansen for, men disse går ned på høykant. Perfekte å ta med på jobb eller å ha liggende hjemme som erstatning for brød.

20160331_081408057_iOS

Første gang jeg satte tennene i et av polarbrødene, tenkte jeg at det var seigt, omelettaktig og lite godt, men etter noen tygg og med riktig pålegg ble de raskt en favoritt. Jeg foretrekker å spise de med et godt lag med ekte smør, kaviar og kokt egg. Nam!

lavkarbo proteinrike polarbrød

Polarbrød (6 stk)

  • 4 egg
  • 4 ss kesam (jeg brukte mager kesam)
  • 2 ss fiberhusk/psylliumhusk
  • 2 ts bakepulver
  • en klype salt
  1. Visp sammen egg, salt og kesam. Ha i bakepulver og fiberhusk og bland godt til røren er jevn. La svelle i cirka 10 minutter.
  2. Dekk et stekebrett med bakepapir og legg røren i seks sirkler på brettet.
  3. Stekes i forvarmet ovn på 225ºC i cirka 10 minutter til de er gyldne.

Polarbrødene kan oppbevares noen dager i en brødpose eller bee’s wrap på kjøkkenbenken.

20160331_081747344_iOS

 

2 Comments

  1. Ingebjørg says

    Hurra, dette må prøves!! 👍🏻 Tusen takk for tips/alternativ til knekkebrød😂😜

    Likt av 1 person

Legg igjen en kommentar

