Ukategorisert
Comments 7

Vampyrjuice

En av mine favorittjuicer er «vampyrjuice» (jugo de vampiro), noe jeg drakk mye av i Mexico da jeg var der. Det finnes forskjellige varianter av denne juicen, men det viktigste er rødbete som gir den fine «vampyrfargen» (les: blod-). Min favoritt er med rødbete, gulrot og eple.

Da jeg ble samboer fulgte en juicemaskin med på «kjøpet» som en ekstra liten bonus. Etter at vi plasserte den i kottet har vi derimot glemt å bruke den, men i går dro jeg den omsider fram og laget et lite glass med vampyrjuice til meg og min søster som var på besøk –  en suksess som må gjentas så fort nye råvarer er på plass i heimen.

Vampyrjuice (ca 3 dl)

  • 2 rødbeter
  • 3 gulrøtter
  • 1 eple

Kjør alt i en juicemaskin/-presse og nyt umiddelbart. Bruk helst økologiske råvarer.

7 Comments

  1. Hildi says

    Jeg liker vampyrer så dette må testes! Nå står ikke akkurat en juicemaskin høyest på ønskelisten. Kan jeg kjøre det i blenderen? Regner med det ikke blir helt det samme :(

    Lik

    • Det blir nok ikke helt det samme i blendere, men du kan jo prøve og ha i eplejuice for å få blenderen til å gå rundt.

      Ellers kan vi jo mekke vampyrjuice neste gang du er i Bergen ;)

      Lik

  2. Man føler seg skikkelig sunn når man drikker denne juicen og den gir kroppen et skikkelig vitaminboost! :)

    Lik

  3. Tilbaketråkk: Grønn grønnsaksjuice | food is my religion!

Legg igjen en kommentar

