Oppskrifter, Salater, Tilbehør, Vegansk / vegetar
Comments 5

Spinatsalat med fetaost

Etter at jeg begynte å erstatte issalat med spinat har det blitt utrolig mye mer interessant å lage seg salat til middag og/eller lunsj. Siden jeg også er blitt avhengig av smoothie med bringebær, spinat og diverse annet stæsj, går det med noen poser spinat i uken. Oppskrift på smoothie finner du HER.

Så over til dagens middag på kveldsvakt – spinatsalat med fetaost. Jeg skulle gjerne hatt noen gresskarkjerner eller cashewnøtter oppi salaten, men gresskarkjerner hadde jeg ikke på jobb og cashewnøttene kom jeg ikke på før jeg hadde spist opp alt.

Spinatsalat med fetaost:

  • frisk spinat
  • vårløk
  • cherrytomat/mini plommetomat
  • paprika
  • agurk
  • fetaost i olje (jeg brukte en fetasnacks med paprika da den var minst karbohydrater i)
  • gresskarkjerner eller nøtter

Bland alt i en skål og vips så har du en nydelig salat. Jeg hadde litt cottage cheese til også – mye bedre enn dressing.

♣ TIPS: Salaten kan også serveres som tilbehør, for eksempel til grillmaten.

5 Comments

  1. Bim says

    Da såg yummi ut!!
    Spinat må prøvast i neste salat!! :-)

    Lik

    • Do it! Det er også veldig godt i smoothie (trenger ikke så mye). Sunt og godt! ;)

      Lik

  2. Jeg ble rent sulten av å lese dette. Tenker jeg må kjøpe meg mer spinat i morgen, den jeg hadde gikk vist med i smoothien.

    Det er en utfordring til deg i bloggen min:)

    Lik

Legg igjen en kommentar

