Hovedrett, Lavkarbo, Oppskrifter
Comments 10

Torsk med eggesmør og grønnsaker

Jeg kan ikke skryte på meg at jeg lager fisk så altfor ofte, men denne torskeretten er jeg veldig glad i. Det var en kollega av meg som lærte meg å lage retten i pinsen i fjor da vi skulle spleise på noe sunt og godt til middag på jobb. Siden har jeg laget det et par ganger til min kjære og han er også godt fornøyd. Tradisjonelt og godt!

Bildet er ikke det lekreste, men sånn går det når man er sulten og har dårlig tid.. ;)

Torsk med eggesmør (2-3 personer)

  • 400 g frossen torskefilet
  • 3 egg
  • noen never persille
  • ca 200 g smør
  • 1 brokkoli
  • 3-5 gulrøtter
  1. Kok eggene slik at de blir hardkokte (ca. 10 min)
  2. Trekk fisken i vann med litt salt og smør i, i 10-15 min.
  3. Kok gulrøtter og brokkoli møre i vann med litt smør og salt i. Gulrøttene trenger lenger koketid enn brokkolien.
  4. Smelt smør. Del eggene og finhakk persillen og ha begge deler oppi smøret.

♣ TIPS: Server gjerne med kokte poteter til dersom du spiser denslags. For et råere alternativ kan du servere raspet gulrot til i stedenfor.

10 Comments

    • Det er farlig godt!! Mye fett, men perfekt på lavkarbokosthold ;) Eggesmøret med persille er bare supergodt sammen med fisken. Mmmm…

      Lik

  1. Fisk er gull:-)

    Jeg har gitt opp tunfisk etter x antall forsøk, inkludert tomatsaus, tunfisk funker kun i sushi. Men torsk er godt, så dette må prøves :-)

    Lik

    • Jeg har prøvd å spise litt tunfisk på boks igjen. Den må være i olje og det funker å blande den med majones og litt fløte, men ikke akkurat noe jeg komme til å få dilla på… :p

      Lik

  2. ååå så godt ut!! En kjapp og god middag :-D Prinsessa her elsker torsk så dette må vi ha en dag :-D Bruker som regel bacon til torsk, men godt med en forandring!

    Lik

    • Anbefaler å prøve med eggesmør. Jeg lager så lite fisk, men liker torsk veldig godt så jeg må prøve med bacon en dag også. Sånn er det å ha vært vegetarianer, jeg er ikke så flink å tilberede kjøtt og fisk, men øvelse gjør mester ;)

      Lik

Legg igjen en kommentar

