Oppskrifter, Supper
Comments 7

Kremet sopp- og spinatsuppe

Dagens middag og gårsdagens jobbmat ble kremet sopp- og spinatsuppe – en blanding mellom kremet soppsuppe og sopp- og spinatsuppe som jeg har laget tidligere og lagt ut på bloggen. Må si at blandingen ble til en meget god suppe og spinaten gjorde den hakket freshere enn om jeg bare hadde laget kremet soppsuppe slik planen var.

Kremet sopp- og spinatsuppe (1 person)

  • 2 sjampinjonger
  • 1 liten eller 1/2 stor løk
  • 1-2 never frisk spinat
  • 1,5 dl fløte
  • 1 terning grønnsaksbuljong
  • ca 3 dl vann, varmt
  • smør
  • krydder
  1. Rør ut buljongen i en skål med varmt vann.
  2. Stek løk og sopp i smør. Tilsett opphakket, frisk spinat når det begynner å bli godt stekt. Tilsett litt chilipulver og nykvernet pepper.
  3. Tilsett fløte og la det putre litt. Ha deretter i buljongen og la suppen småkoke litt. Smak til med krydder.
  4. Server som den er eller med en klatt rømme og litt frisk basilikum oppi.

7 Comments

  1. Jeg må kanskje lære meg å like sopp, sånn at jeg kan teste ut sånne oppskriftere? :D

    Jeg har jo nettopp lært meg å like løk, men kan se for meg at sopp er noen hakk værre.
    Takler ikke konsistensen :P

    Lik

    • Jeg har alltid likt sopp og løk og har aldri hatt problemer med konsistensen på grønnsaker, mens kjøttprodukter derimot…skjønner hva du mener med andre ord ;)

      Sopp er fantastiks og kan brukes til det meste – hvis du bare liker det. Er bare å sette i gang ;)

      Lik

      • Det er håp, jeg har også slitt med sopp pga svampete konsistens. Men det er godt i supper og sauser :-)

        Denne skal testes, og apropos så er Khums fantastiske kyllingsuppe fin på lavkarbo :-)

        Lik

      • Har hørt rykte om den berømte kyllinsuppen ja, men jeg spiser ikke kylling vett’u. Kanskje jeg må skrive et innlegg om hvorfor… :p Hihi!

        Lik

  2. Dette må jeg lage:-) Jeg har litt problemer med spinat i suppe hihi! Men nå skal jeg prøve igjen, siden jeg liker spinat i alt annet. Ble tvinget i barnehagen til å spise spinatsuppe….men dette så jo friskt å godt ut. Skal gi det en ny sjangs :-)

    Lik

    • Merker ikke så mye til spinaten i denne suppen og du kan variere mengden etter hvor mye du vil ha. Den friske spinaten blir bedre enn frossen også. Lykke til ;)

      Lik

      • Det så nydelig ut så dette skal jeg lage :-) Frisk spinat smaker anderledes og bedre enn frossen!

        Lik

Legg igjen en kommentar

