Godteri/konfekt
Comments 14

Crunshy, karamellaktig sjokolade

Dette er desidert den beste hjemmelagede sjokoladen jeg har smakt! Oppskriften er Caroline Fibæk sin og den falt også i smak hos min 13 år gamle lillebror som vanligvis ikke er så fan av sjokoladene jeg lager.

Sjokoladen smaker litt karamellaktig og den er kjempelett å lage.

Chrunshy sjokolade

  1. Legg et stykke bakepapir i bunnet av et mindre fat
  2. Fordel pamlesukker og morbær på fatet
  3. Bland smeltet kakaosmør med kakaopulver, lucuma og agave og bland godt.
  4. Fordel sjokoladen over morbær- og palmesukkerblandingen på fatet og sett i fryseren i 10 minutt. Når sjokoladen er stivnet bryter du den opp i mindre stykker før servering. Oppbevares i kjøleskap.

14 Comments

  1. åjaa, denne hørtes kjempegod ut! Jeg har fått dilla på kokossukker (er ikke det det samme som palmesukker??), men morbær har jeg dessverre ennå ikke smakt..

    Lik

    • Kokossukker og kokosblomstsukker er det samme som palmesukker ja. Det er supergodt! Samboeren min sier tiil og med at det er mye bedre i kaffien enn vanlig brunt sukker ;)

      Morbær (mullberries på engels) synes jeg smaker litt som sultanrosiner kanskje, men bærene er mye tørrere enn rosiner. De smaker iallfall supergodt sammen med kokossukker i denne oppskriften!! :)

      Lik

  2. Kokossukker gir så utrolig god smak. Merkelig nok liker jeg ikke kokossirup, hehe. Ser supergodt ut!

    Hvor lenge har du salg på eos tror du? Til den prisen er det perfekte julegaver til venninner, tenkte å kjøpe inn et lite lager når jeg får lønning om 3-4 dager. Er det forresten få igjen?

    Lik

    • Kokossirup tror jeg ikke jeg har smakt…

      Tenkte å tømme lageret for EOS så jeg har tilbudet til det er tomt. Har kun 1 stk gul, 2 stk rosa og 2 stk blå igjen på lager. Kjekt om du vil handle litt så satser på jeg har mer igjen til du får lønn da :)

      Lik

      • Jeg kjøpte det som alternativ til agave og yacon, og det smaker som en blanding av kokossukker og yacon egentlig. Veldig… fruktig? Mindre karamellsmak i hvert fall.

        Takk for svar! Håper det er like mange igjen om et par dager. Tenkte det var en fin anledning til å også handle litt annet småtteri jeg ønsker meg fra nettbutikken din, nemlig :-)

        Lik

  3. Tilbaketråkk: Søndagssjokolade

  4. krydderpiken says

    oooh, disse ser herlige ut! crunchy og karamell:D

    Lik

Legg igjen en kommentar

