Hovedrett
Legg igjen en kommentar

Spaghetti med reker

Her i huset har vi en klar ansvarsfordeling når det kommer til mat med reker i; min kjære renser rekene og jeg kokkelerer. Siden fryseren var full av reker og jeg hadde lyst på spaghetti, ble det i dag laget en ny favoritt, nemlig spaghetti med reker. Retten er perfekt på late sommerdager og den er lett, god og frisk på smak.

Jeg brukte ingen nøyaktige mål da jeg laget denne retten og jeg anbefaler å tilpasse retten etter hvor mange personer du lager til, samt hvor mye chili og hvitløk man er komfortabel med. Regn en halv sitron per person og bruk rikelig med olje. Et tips er også å servere ekstra chili ved siden av slik at man selv kan avgjøre hvor sterk man ønsker at maten skal være.

Spaghetti med reker

  • spaghetti
  • nyrensede reker
  • persille
  • en god oliven- eller rapsolje
  • sitron
  • salt og pepper
  • hvitløk
  • chili
  1. Kok valgfri spaghetti etter anvisning på pakken.
  2. Finhakk hvitløk, persille og chili og bland i en skål med olje. Ha i sitronsaft og revet sitronskall (ikke ta med det hvite) og smak til med salt og pepper. Bland i rekene.
  3. Sil av spaghettien og rør inn rekeblandingen og la stå noen minutter slik at smakene trekker inn i pastaen.
  4. Server med litt olje over og eventuelt revet parmesan.

Legg igjen en kommentar

