Oppskrifter · Smoothie

Smoothie med gulrot og mango

Her kommer oppskriften på min nye favorittsmoothie! I orginaloppskriften skal det være rød paprika i, men min paprikahatende søster hadde heller oppi litt mango da hun testet oppskriften, og hun var så elskverdig å tipse meg om det vellykkede resultatet. Jeg har selv testet orginaloppskriften og må innrømme at versjonen med mango smaker mye bedre, enda jeg, i motsetning til min søster, er veldig glad i paprika.

Orginaloppskriften er selvfølgelig hentet fra favorittboken min High on Smoothies :)

Smoothie med gulrot og mango 

  • 2 mellomstore gulrøtter
  • 1 banan, gjerne frossen
  • 2 håndfuller mango, gjerne frossen (eller 1 rød paprika for en sunnere variant)
  • 1 håndfull jordbær
  • ca 3 dl ris- eller mandelmelk
  • 1 ss kvalitetsolje (f.eks Udo’s Choice eller kokosolje)
  • isbiter

Kjør alle ingrediensene i en blender i circa to minutter. Desto flere frosne ingredienser du bruker, desto mindre behov er det for å tilsette isbiter i smoothien.

Jeg bruker i tillegg ulike typer supermat i smoothiene mine, for eksempel bipollen, hampmel, kakaonibs, hampfrø uten skall og himalayasalt. Supermat er en ypperlig måte å få i seg masse næringsstoffer på. Jeg bruker ikke alle ingrediensene på en gang, men mikser og trikser ut fra smak og behag. Noen av ingrediensene kan gi en bismak på smoothien, slik som bipollen og hampmel, og jeg bruker derfor ikke store mengder av de oppi smoothien – eller jeg tilfører de i smoothier som inneholder andre, kraftigere smaker.

 

 

6 thoughts on “Smoothie med gulrot og mango

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s