Lavkarbo, Oppskrifter
Comments 5

Lavkarbolapper

Oppskriften på disse lavkarbolappene fant jeg på bloggen Kjernesunn Nordkvinne. Lappene smaker ikke helt som ordinære hvetemelslapper og de er litt omelettaktig i smaken, men de er et godt alternativ når man vil ha et mettende kosemåltid.

Jeg laget lappene melkefri ved å bruke kokosolje og kokosmelk, men siden jeg brukte både kokosolje med og uten kokossmak ble kokosmaken litt mer fremtredende enn jeg foretrekker. Neste gang vil jeg derfor bruke kun smakløs kokosolje og eventuelt litt rapsolje.

Lavkarbolapper (2-4 personer)

  • 4 økologiske egg
  • 4 ss kremfløte eller kokosmelk
  • 4 ss smeltet meierismør eller kokosolje
  • 50 gram kokosmel (bruker du små egg, bruk litt mindre kokosmel)
  • en klype salt
  • 0,5 ts bakepulver
  • 2 ts sukrin

Visp eggene og bland inn smør/kokosolje. Bland inn resten av ingrediensene. Stek lappene i smør/kokosolje. Røra blir tykk så du må klappe røren ned til ønsket tykkelse etter du har hatt den i stekepanna. Serveres med sukkerfritt syltetøy eller friske bær.

5 Comments

  1. Normalt sies det at hvis man spiser mat før man går på butikken og handler så slipper man dra med seg usunt hjem.. Jeg er mett, og allikevel får jeg lyst på mer mat nå når jeg kikker på bildene her… Hmmm.. ;)

    Lik

  2. Har lagt deg til i blogglisten min som inspirasjon, håper det er greit :)

    Lik

Legg igjen en kommentar

