Hamp- og chilikuler

Nå har jeg vært sukkerfri i 38 dager og i går fikk jeg endelig ånden over meg og laget sjokolade selv om det verste snopesuget har gitt seg. Kjøkkenaktiviteten fortsatte i dag og nå har jeg laget mine første godiskuler. Kjekt å ha i skapet når snopesuget melder seg eller hvis man får besøk. Jeg for min del liker la gjestene smake på ting de ikke har smakt før og planlegger noe rått og godt til bursdagsvorspielet neste helg. Men nok om det..

Oppskriften på hamp- og chilikulene fant jeg på bloggen Kjernesunn Nordkvinne! som forøvrig er en spennende blogg med mye godt. Jeg gjorde pittelitt om på oppskriften og da de ikke hadde frisk chili på butikken i går, måtte jeg bruke chilipulver, noe som fungerte godt. Jeg har også en mistanke om at disse kulene hadde smakt godt med sjokoladetrekk, men det får bli en annen gang. Jeg tror også at det smaker godt med valnøtter i stedenfor cashewnøtter dersom du foretrekker det.

godiskuler

Hamp- og chilikuler (ca 15 stk)

Grovmal mandler og cashewnøtter i en foodprosessor eller blender. Ha i resten av ingrediensene og kjør det til en fin masse. Bruk en slikkepott og dytt massen ned fra veggene dersom den fester seg der. Lag kuler av massen og rull i hampfrø.

Jeg la kulene i konfektformer, men det er ikke nødvendig. Oppbevares i en lufttett boks. Holder seg noen dager i kjøleskap, men kan også fryses.

godiskuler

5 kommentarer

Lagret under Godteri/konfekt, Supermat

5 Svar til “Hamp- og chilikuler

  1. De ble jo lekre! :) Chilipulver blander seg jo lettere i massen, så det kan kanskje være like greitt å bruke! :)

  2. Disse er supergode, og så ble de så lekker i de små papirskålene :)

  3. Dee

    De så utrolig digg ut <3

Legg igjen en kommentar

