Salater, Tilbehør
Comments 6

Vegetarsalat med spirer og frø

Det er stille på bloggen om dagene og det er rett og slett fordi jeg er svært lite aktiv på kjøkkenet, men desto mer aktiv med et prosjekt jeg holder på å starte. Mer informasjon kommer etterhvert ;)

I mens deler jeg oppskriften på denne rå salaten. Jeg spiste den til forkost med litt eplechutney til, men jeg skulle hatt litt nøtter for å gjøre den mer mettende. Rått og godt var det iallefall og perfekt som tilbehør til både det ene og det andre.

Rå vegetarsalat

  • isbergsalat (eller salatmix, spinat etc)
  • ruccola
  • agurk
  • cherrytomater
  • brokkolispirer
  • alfalfaspirer
  • strimlet gulrot
  • gresskarkjerner
  • hampfrø
  • hampolje

Skjær alle grønnsakene i biter og ha i en skål. Tilpass mengden etter hvor mange porsjoner du lager. Bland i spirer ut fra hhva du har tilgjengelig. Jeg brukte brokkoli- og alfalfaspirer. Dryss gresskarkjerner og hampfrø over og topp med noen skjeer hampolje.

Salaten er fin å ha med seg på jobb eller å servere som tilbehør til kjøtt-, fisk- eller vegetarretter.

6 Comments

  1. Carita says

    Nam! :) Merker at jeg savner å ha ferske spirer i salaten, får begynne å spire jeg og ;) Venter i spenning på hva det blir til med ditt prosjekt :)

    Lik

Legg igjen en kommentar

