Oppskrifter
Comments 7

Oppvaskmiddel fra Sonett

Da vi flyttet inn i ny leilighet i august gikk jeg til innkjøp av miljøvennlige, og til dels økologiske, rengjøringsprodukter fra merkene Sonett og Ecover. Disse er jeg superfornøyd med og jeg anbefaler deg å teste de ut dersom du ikke allerede har gjort deg noen erfaringer med de.

Siden vi ikke har oppvaskmaskin, er det oppvaskmiddelet fra Sonett som er mest brukt her i huset og jeg har ikke angret et sekund på at jeg byttet ut Zalo og Sun Light med en mer miljøvennlig utgave. Jeg blir fort tørr på hendene av vanlig vaskemiddel og er ikke så glad i å bruke hansker, men med Sonett kan jeg faktisk vaske opp uten at jeg tørker ut på hendene. I tillegg er den superdrøy i bruk. Flasken som jeg kjøpte i august er fremdeles ikke tom…

Sonett oppvaskmiddel er, i tillegg til å være ekstra mild og hudvennlig, fullstendig biologisk nedbrytbar og er derfor mer miljøvennlig enn vanlige oppvaskmiddel. Ecover sitt oppvaskmiddel har jeg ikke prøvd, men  jeg regner med det er like bra som Sonett. En flaske koster rundt 50 kr, men når det er mer i flasken og den varer så lenge som den gjør, er det ikke akkurat store summen det er snakk om.

Miljøvennlige rengjøringsprodukter kan du kjøpe på helsekosten eller HER. I Bergen har de best utvalg på Kinsarvik.

Bruker du miljøvennlige rengjøringsprodukter?

7 Comments

  1. Veronica/Mentale Godtepose says

    Jeg er kjempefornøyd med ecover-en jeg vant her!! Ska lhelt klart kjøpe flere. Tror den kostet 45 kr på nettbutikken vi vant fra, men har sett til 55 på sunkost. Spørs hva som lønner seg med fraktprisene her i landet…

    Føler meg sjeldent tørr av oppvask, men merket faktisk forskjell av ecover. Altså ikke tørr i det hele tatt. Lukter bedre gjør den og. Ut med Zaloen!

    Lik

    • Så bra du likte premien!! :)

      Jeg har sammenlignet litt priser på nett og i butikk og med frakt tror jeg at jeg like godt kan kjøpe produktene i butikk. Nå bor jeg midt i Bergen sentrum så jeg er heldig og har tilgang til butikker som selger både Sonett, Ecover og Ecoleaf. Me like! :)

      Lik

      • Veronica/Mentale Godtepose says

        Jeg driver og leser om produkter jeg kan få fra iherb, da er det jo lavere frakt. og sikkert noe annet jeg likevel vil ha. Men om de ikke er gode nok så går jeg jo bare på sunkost. Kinsvarvik sandvika hadde også mener jeg. Men det var vel noe sånn pris der også, og jeg bor tross alt nesten en time unna.

        Og det er deilig med et giftfritt hjem. Virkelig.

        Lik

      • Har ikke sjekket iHerb for rengjøringsmidler før nå og ser de har en del, men siden de veier en del må man ha DHL-frakt hvis man vil kjøpe mer enn et produkt. DHL koster ca 60 kr for øyeblikket (mars-tilbud) og det er jo ikke så ille egentlig. Kanskje jeg må shoppe litt vaskemidler på iHerb…?! hmm… ;)

        Lik

      • Veronica/Mentale Godtepose says

        Ja det er litt dyrt med frakt da… men billigste frakt og noen få produkter kan jo fort bli billgere enn å kjøpe i norsk butikk uansett… så .. jeg får se hva det blir når jeg nærmerer meg tom! Virker veldig drøy den ecoveren også.

        Lik

  2. Carita says

    Jeg kan ikke leve uten Ecover oppvasksåpe, men har også brukt Sonett og Ecoleaf før, men de er litt vanskelig å få tak i desverre. Med salo blir huden tørr og får lett sprekker. Jeg skal aldri mer kjøpe salo, jeg har det mye bedre med miljø – og dyrevennlige produkter :)

    Lik

    • Enig!! Er kjekt å ha et giftfritt hjem og kunne vaske uten å bli forpestet av gasser og kjemikalier fra vaskemidlene.. :)

      Lik

Legg igjen en kommentar

