Tanker og tips
Comments 4

En typisk matdag og noen tips til måltider

Hva spiser jeg egentlig i løpet av en dag? Under har jeg satte opp en liste over typiske måltider og retter som jeg fortærer i løpet av en vanlig dag.

På jobb blir det ofte kjappe løsninger ut fra hva jeg har tilgjengelig eller hva de har på butikken, men vi har blender på jobb og det blir derfor smoothie en gang i blant. Den siste uken har jeg laget meg matpakke hver dag med lavkarbobrød med salami og majones – bortimot det eneste pålegget jeg liker på matpakke. I tillegg er middagsrester fra dagen før alltid velkommen til å være med på jobb og jeg elsker å spise middagsrester til lunsj eller som middag på kveldsvakt.

Siden jeg jobber turnus har jeg fri enkelte hverdager og disse dagene er jeg ofte flinkere å spise sunt. Da lages det mye smoothie og jeg har tid og lyst til å eksperimentere med ulike retter. Det er slikt det blir blogginnlegg av.

Før frokost: Kamut hvetegress, spirulina og FOS blandes ut i et glass med vann som jeg drikker 15-20 minutter før frokost.Ved siden av den grønne morgendrikken tar jeg chlorella-tabletter.

Frokost: En typisk frokost for meg kan være en av disse rettene:

Lunsj: Jeg spiser som oftest to måltider mellom frokost og middag, for eksempel…

Middag: Når det kommer til middag er det viktig for meg at det er grønnsaker til og de kan gjerne være rå. Eksempler på ting vi er glad i her i huset er…

Kvelds: Dagen avsluttes med det jeg har ork til å lage eller det som er lett tilgjengelig, for eksempel..

 

4 Comments

  1. sv: Har ikke fått prøvd den enda siden den har vært utsolgt en hel del ganger, men skal absolutt smake den :D

    Lik

  2. Her var det mye godt. :) Den basesmoothien så veldig god og mettende ut og jeg kommer nok til å teste den ut for å variere frokosten min litt mer, den har nemlig bare bestått av juice i det siste. Forandring fryder.

    Lik

Legg igjen en kommentar

