Raw food, Supper, Vegansk / vegetar
Comments 6

Rå rødbetesuppe

Oppskriften på denne suppen frant jeg på Siljes blogg og siden jeg hadde rødbeter liggende måtte jeg bare prøve. Resultatet ble litt spesielt, men absolutt verdt et forsøk dersom du er glad i rødbeter. Jeg for min del spiste suppen i to omganger med litt annen mat ved siden av, rett og slett fordi suppen var så smaksrik og spesiell at jeg ikke klarte å spise alt på en gang. Men godt var det – på en litt rar måte.

Rå rødbetesuppe (1-2 porsjoner)

  • 2-3 rødbeter
  • en liten bit frisk ingefær
  • ca 1/2 ts vaniljepulver
  • noen dl vann
  • litt himalayasalt

Kjør alle ingrediensene i en blender til ønsket konsistens og server.

6 Comments

    • Takk for tips! Hadde himalayasalt oppi også, men har glemt å skrive det.. endrer det nå ;)

      Lik

  1. Hmm, spennene. Litt skeptisk, må inrømme det. Ikke så vanvittig glad i smaken av rødbeter, men jeg takler de fint i salater. Men likevel nysgjerrig, kanske jeg prøver en gang…

    Lik

Legg igjen en kommentar

