Smoothie
Comments 7

Smoothie med avaocado og ananas

Det ser ut til at dette blir en helg med mye flytende føde, hovedsakelig i form av mat og ikke alkoholholdig føde. Suppe og smoothie er en ypperlig måte å få i seg en mengde næringsstoffer samtidig som kalorinivået er lavt. Det er jo tross alt januar og etter min mening er det herlig å komme i gang igjen etter det som for min del ble en destruktiv slutt på 2010 med hensyn til kosthold.

I går laget jeg blomkål- og brokkolisuppe til fredagsavslutningen på jobb og deretter ble det ertesuppe med ruccola og reker til middag hjemme. I dag har jeg startet dagen med en smoothie med avocado og ananas, samt litt hvetegress og andre godsaker fra supermatseksjonen i skapet. Nå er jeg klar for trening og deretter skal jeg nyte kvelden hjemme i godt selskap.

Smoothie med avocado og ananas

  • 1/2 stor avocado
  • 1 liten banan
  • 1/2 ananas
  • 1 ss kokosolje
  • saften av 1 lime
  • 2 dl soyamelk eller annen type melk etter ønske
  • noen isbiter

Bland alle ingrediensene i en blender og kjør til ønsket konsistens. Ha i supermat etter ønske og behov. Jeg tilsatte blant annet hvetegress og maca.

Oppdatering: Denne smoothien smaker enda bedre med spinat i. Jeg brukte 2-3 never frisk spinat oppi – sunt og godt! :)

7 Comments

  1. høres kjempegodt ut! :) jeg er for lite flink til å lage smoothies :( må bli bedre, hehe.

    Lik

    • Hehe! Kjenner til problemet. Har ikke laget smoothie på lenge så nå er det på tide :)

      Lik

  2. Ser nam ut! Synes det er så godt med avocado i smoothies! Neste uke blir det esktra mye smoothies for min del, så jeg har begynt å google litt smoothieoppskrifter. :D

    Lik

    • I dag laget jeg samme smoothie bare med noen never fersk spinat oppi. Ble enda bedre og enda sunnere! :)

      Lik

  3. Tilbaketråkk: Avocado- og ananassmoothie « Stabilt Ustabil

Legg igjen en kommentar

