Drikke, Supermat
Comments 10

Grønn morgendrikk

Som tidligere nevnt har jeg det siste halve året eksperimentert en del med ulike typer supermat. Et fast innslag har blitt en morgendrikk med kamut hvetegress og litt annet oppi. Siden jeg tar spirulina og chlorella i pilleform bruker jeg drikken til å svelge pillene ned med før jeg går i dusjen om morgenen. Frokosten spiser jeg circa 20 minutter etterpå, litt avhengig av hvor rask jeg er, hvor dårlig tid jeg har og hvor sulten jeg er.

Super-morgen-drikk (1 glass)

Rør sammen alle ingrediensene og drikk den, gjerne mens du svelger nedpå algepillene dine. Hvis jeg bruker juice blander jeg den ut med vann slik at smaken ikke blir for sterk. Bare vann går også bra, men det kreves litt større tilvenning.

♣ TIPS: Hvis du vil ha ut alle klumpene kan du blande drikken i en flaske og riste eller bruke en melkeskummer.


Les mer om mine erfaringer med supermat HER.

10 Comments

  1. Jeg er ikke helt der enda at jeg kan drikke greiene i vann, så jeg kjører smoothie. Ihvertfall hvis det skal Maca i, det er jo ikke direkte velsmakende.
    Når jeg blir litt tøffere skal jeg prøve drikken din :-)

    Lik

    • Jeg merker ikke macasmaken så lenge den blandes ut i andre ting. Jeg bruker dog kun 1/3 teskje. Bruker jeg for mye blir jeg rar i hodet (og ikke sånn gøy rar :p).

      Eplejuice er veldig godt å blande med. Tranebærjuice bruker jeg i perioder for å styrke urinveiene :)

      Lik

  2. Jeg gjør også noe lignende om morgenen, men har vent meg til å drikke kamut og spirulina i vann. Har funnet ut at kamut er ganske god smak på, mens spirulina ikke er det. Tar chlorella som tabletter nå, men har også pleid å ha det i vann. Når jeg begynte med dette syntes jeg det var grusomt og pøste på med juice, men nå er det helt ok i vann. Rart hva man venner seg til:)

    Lik

    • Ja, det er rart med det (kaffi og alkoholholdig drikke er i grunnen gode eksempler). Da jeg drakk Best of Greens i sommer hadde jeg store problemer i begynnelsen, men etter en stund gikk det helt fint å blande i bare vann og jeg begynte nesten å like smaken…

      Lik

  3. sv: Jeg har ingen erfaring med den nei, hvis du tar en titt på noen av de andre kommentarene ser du at det står om den :)

    Lik

  4. Begynner hver dag med spirulina og kamut hvetegress. Har maca og aloe vera x 40 så kanskje jeg skal prøve å slenge det oppi også…Genialt med supermat. Jeg merker STOR forandring. Har ikke vært syk på veldig lenge…

    Artig «snø» forresten ;-)

    Lik

    • WordPress har lagt til en funksjon slik at vi kan få snø på bloggen til over nyttår. Koselige greier :)

      Jeg merker også forskjell, men i perioder spiser jeg en del ting jeg føler ikke er bra for meg (hvitt brød og sukker f.eks) og det bremser nok litt av effekten av supermaten. Men uansett bedre med enn uten supermat :)

      Lik

Legg igjen en kommentar

