Supper
Comments 2

Enkel grønnsakssuppe med pølse

På mandag laget jeg og en beboer på jobben grønnsakssuppe med pølse og det var så godt at jeg ville ha det til middag i dag også. Det er herlig å spise suppe nå når det er så kaldt ute, samtidig som det er lettvint å lage og godt å varme opp igjen til et senere måltid. En enkel måte å få i seg grønnsaker på er det også.

Grønnsakssuppe med pølse (4 personer)

  • 1 pose lapskausblanding
  • 1 liten kålrot
  • 1 pakke røykt kjøttpølse
  • 2-3 terninger økologisk buljong
  • circa 1,5 liter vann

Kok opp vann og ha i buljong og kålrabi skåret i terninger. Kok i circa 10 minutter før du har i lapskausblandingen. Spe på med mer vann dersom suppen blir for tykk. Kok i ca 10 minutter til og avslutt med å ha i pølse skåret i terninger noen minutter før servering.

Serveres som den er, eller med flatbrød eller annet brød til.

♣ TIPS: Er du vegetarianer eller ønsker å lage suppen uten kjøtt, smaker den utmerket med soyapølse oppi. Jeg foretrekker Hälsens Kök sine :)

 

 

2 Comments

  1. SV: Artig at du liker bildene. Ja, jeg «jukser» litt og det er veldig enkelt. Jeg digger fargene jeg får når jeg bruker et bildemanipuleringsprogram som heter photoscape. Det er et program for de som ikker er så avanserte i redigeringa. Og det er gratis, bare søk det opp så finner du det. Så bruker jeg et «filter» som heter filmeffekt og så velger jeg kors (du kan velge svak, medium eller sterk styrke). Det gir et litt sånn gammeldags preg på bildene. :D Ha en super dag!

    Lik

Legg igjen en kommentar

