Oppskrifter, Salater
Comment 1

Vårrullsalat

Da jeg var på Oliven Mat og handlet tidligere i dag, kjøpte jeg med meg en pakke Jumbo vegetarvårruller. Da jeg kom hjem var jeg supersulten og varmet noen vårruller for å ha til lunsj. For å lage en litt sunnere lunsj laget jeg en salat og hadde vårrullene oppå før jeg toppet med (litt for mye) sweet chili-saus. Sweet chili-saus er nærmest for flytende sukker å regne, men er et must som tilbehør til vårruller.

Lag salaten av de ingrediensene du ønsker eller har tilgjengelig. Under ser du hva jeg brukte.

Vårrullsalat

  • blandet salat (jeg brukte salatmix fra Coop)
  • ertespirer
  • alfalfaspirer
  • hampfrø uten skall
  • gresskarkjerner
  • 3 små vårruller
  • sweet chili-saus

Stek vårrullene i ovnen som angitt på pakken. Miks sammen en salat, legg vårrullene over og topp med sweet chili-saus.

1 kommentar

  1. Veronica/Gale Matverden says

    http://siljesreise.blogg.no/ vet hun har en oppskrift et sted på chilisaus med agave eller noe. Er garantert ikke vanskelig å lage selv :)

    Søtt som fy synes jeg det er, og så er det hakket for sterkt for meg til mye egentlig. Har ei flaske økologisk chilisaus av alle ting, men den står godt i skapet for nå…

    En god ting er å blande godt med rømme/creme fraiche og chilisaus (melkefett demper brannen betydelig), og lage en sterk nok saus til at det er godt, og ha på pasta, av alle ting.

    Lik

Legg igjen en kommentar

