Tropisk blåbærsmoothie

Jeg føler på mange måter at jeg har levd på smoothie de siste månedene. Smoothie er en genial måte å få i seg næring på når matlysten ikke er på topp, samtidig som man kan blande alt mulig rart oppi og dermed få i seg store mengder med næringstoffer i tillegg til de som allerede finnes i frukt og bær. For å tilføre ekstra næring og energi bruker jeg blant annet dette:

Jeg bruker hovedsakelig bær fra frysedisken når jeg lager smoothie og de er ikke akkurat de søteste man får tak i. Rismelk og juice holder ofte som søtning, men noen ganger kan det være greit å ha i litt ekstra. Jeg bruker da en eller flere av disse:

Så langt det lar seg gjøre kjøper jeg disse ingrediensene økologisk.

Så over til selve smoothieoppskriften… Blåbær passet perfekt sammen med de andre ingrediensene. Jeg bruker smoothieblandingen med ananas, mango og banan som de selger på Rema 1000. Koster bare 29 kr for 800 g!

Tropisk blåbærsmoothie (1 stor porsjon)

  • 1/4 pose smoothieblanding med ananas, mango og banan, frossen
  • 1 dl blåbær, frossen
  • soyamelk og/eller rismelk
  • 1 ss ekstra virgin kokosolje
  • søtning (etter ønske)
  • supermat (etter ønske)

Kjør alt i blenderen og server.

6 kommentarer

Lagret under Oppskrifter, Smoothie, Tanker og tips

6 Svar til “Tropisk blåbærsmoothie

  1. Smoothies går det mye av her også :-) Nam nam….datteren min kaller det superfood drink og elsker det!

  2. Umh, må prøves! :-) fin blog.
    /dmsm

    • Takk! Smoothien er forresten best hvis du putter en neve spinat oppi i tillegg. Gir en litt friskere smak og enda sunnere blir den også ;)

  3. Hildi

    I dag har jeg endelig fått laget smoothien. Mmmmmm :)

Legg igjen en kommentar

