Drikke, Oppskrifter, Smoothie
Legg igjen en kommentar

Tropisk supersmoothie

Jeg har tydeligvis en «frukt & bær»-dag i dag – jordbær med creme fraiche og sukrin til frokost, blåbær- og kiwismoothie til lunsj på jobb og nå laget jeg en tropisk supersmoothie til middag før avreise til Oslo. Jeg har en del supermat og annet stæsj jeg har kjøpt på diverse nettsteder (se linkene til høyre på siden) som jeg ikke har fått testet før nå siden vi har holdt på å flytte den siste tiden. Nå er jeg i alle fall installert i en leilighet med samboer og full kontroll over hva jeg til enhvert tid har i skuffer og skap, og ikke minst hva jeg ikke vil ha i skuffer og skap, og gleder meg til å utforske nye oppskrifter med supermat og andre rare ting.

Jeg ble meget fornøyd med denne smoothien og tror det er en av de beste jeg har laget i det siste. Alle ingrediensene unntatt frukten er økologisk og noe av supermaten prøvde jeg for første gang nå.

Tropisk supersmoothie (2 store glass)

  • 1/3 pose frossen smoothieblanding (ananas, mango og banan)
  • 2 ts hemp proteinpulver
  • 1 ts maca
  • 1/4 – 1 ts bipollen
  • 1-2 ts agavenektar (eller annen søtning)
  • 1 ss extra virgin kokosolje
  • 2 ts malte linfrø
  • 2 ts rå kakaonibs
  • 5 dl kokosnøttvann (1 kartong)

Bland alt i en blender og nyt!

Kokosvann er ganske dyrt og kan med fordel erstattes med kokosnøttmelk. Konsistensen blir da mer kremet, mens smaken forblir noenlunde den samme. Hvis du ikke har alle ingediensene tar du utgangspunkt i basisingediensene (frukt og kokosvann/-melk) og tilsetter det du eventuelt måtte ha av resten.

Legg igjen en kommentar

