Oppskrifter
Comments 2

Hjemmelagde energibarer

Etter å ha blitt inspirert av noen andre bloggere fikk jeg endelig testet ut hjemmelagde energibarer med supermat. Jeg brukte oppskriften til JanickeEn Sunn Familie, men endret som vanlig litt på den ut fra hva jeg hadde tilgjengelig.

Jeg for min del synes det ble litt i mestelaget med så mye mandelmel, men ellers var de gode. Erstatt gjerne litt av mandelmelet med frø eller nøtter hvis du ikke elsker mandelmel. Barene er proppet med næring og sunt fett, og siden de smaker mye holder det med en bit i ny og ne.

Energibarer:

  • 15 g gojibær
  • 15 g mullbær
  • 2 ts hamp proteinpulver
  • 30 g sesamfrø
  • 30 g miks av malte gresskarkjerner og solsikkekjerner
  • 100 g mandelmel (malte mandler)
  • 50 g solsikkekjerner
  • 30 g meierismør
  • 30 gr extra virgin kokosolje
  • 30 gr sukrinmelis
  • 2 ss yaconsirup

Bland alt det tørre i en bolle. Smelt kokosolje, smør og sukrinmelis. Ha yaconsirup i fettet når det begynner å bli avkjølt, bland det og ha det i skålen med det tørre. Kna «deigen» godt og trykk den utover et brett med bakepapir. Skjær i passe biter/barer og sett i kjøleskapet til de stivner. Oppbevares kjølig.

2 Comments

  1. Så koselig du likte energibarene. De kan jo varieres i det uendelige etter hva man har. Tror jeg må lage en ny porsjon snart :-)

    Lik

Legg igjen en kommentar

