BIT – sunnere hurtigmat

Da jeg flyttet fra Oslo tenkte jeg på alle tingene jeg kom til å savne som de ikke har i Bergen. Heldigvis ble det en ting mindre da jeg oppdaget at BIT har åpnet i første etasje på Galleriet.

BIT er en hurtigmatkjede som tilbyr sunne og gode alternativer for folk i farten – salat, sandwich og calzone. Da jeg bodde i Oslo var jeg en periode hektet på calzonene fra BIT. Disse finnes i forskjellige varianter og jeg mener de har to vegetarvarianter. Salatene kan du sette sammen selv og utvalget av ingredienser å velge mellom er stort. Bestiller du sandwich kan du velge i de samme ingrediensene, samt ulike typer brød.

Husket i siste liten å ta et bilde av salaten min sist jeg spiste på BIT…

  • Lokale: Grått og sterilt ståldesign. Noen BIT-utsalg har sitteplasser, andre ikke.
  • Service: For det meste god, men man kan være uheldig å treffe på ekspeditriser som ikke har en særlig god dag.
  • Mat: Mye godt å velge mellom. Finn de smakene du liker best og kombiner. Mange gode alternativer for vegetarianere også.
  • Drikke: Juice, brus og kaffi, men til stive priser. Ta heller med mat fra BIT og kjøp drikken på dagligvaren.
  • Pris: Selv om BIT ikke opererer med de laveste prisene, er det vel verdt pengene. Kvaliteten på maten er bra og salatene er fantastiske sammenlignet med hva de fleste restauranter og kafeer serverer. Spar heller penger på å ikke kjøpe drikke til maten.

♣ TIPS: BIT har klippekort som de stempler hver gang du kjøper en calzone, salat eller sanwich og dermed får du hver åttende gratis. Litt penger å spare dersom du er fast kunde eller har planer om å stikke innom en gang i blant.

2 kommentarer

Lagret under Restauranter og spisesteder

2 Svar til “BIT – sunnere hurtigmat

  1. Jeg elsker BIT. Spiser salat der flere ganger i uken med verdens beste soyalatte.
    Genialt at de har kommet til Bergen:-)
    Glemmer alltid klippekortene, men en vakker dag skal jeg klare det og ;)

  2. Så bra at brødet falt i smak! :)
    Hilsen Kristine

Legg igjen en kommentar

