Sove og beroligende Te fra Kloster.

Vanligvis liker jeg å blande urteteene mine selv ut fra hvilke behov jeg har. For tiden synes jeg derimot det er like greit å ta seg en kopp ferdigblandet urtete, for eksempel Kloster sine. Fordelen med disse teene er at de er blandet både med tanke på smak og med tanke på urtenes virkning/effekt på den som drikker den.

Siden jeg har begynt i fast jobb nå og som oftest må tidlig opp, kjøpte jeg meg en pakke med «Sove og beroligende Te» i håp om at det skal være lettere å sovne på kvelden. Det står på pakken at man skal drikke 2-3 kopper per dag mellom måltidene, men jeg har bare tatt meg en kopp på kvelden. Kanskje derfor jeg ikke har merket den helt store effekten? Uansett smaker den veldig godt og en kopp urtete er jo avslappende i seg selv. Skal uansett fortsette å drikke den.

En pakke inneholder 20 teposer og urteblandingen består av melisse, humle, lavendel, basilikumsurt, rosmarin, anis, pomerans, kamilleblomst, ryllik og lakrisrot. Hvis jeg lager urteblandingen selv bruker jeg vanligvis bare kamille og sitronmelisse, men det har jo litt med hva man har i hus til enhvert tid.

2 kommentarer

Lagret under Produkter

2 Svar til “Sove og beroligende Te fra Kloster.

  1. Har samme erfaringen med «sove»-teer og jeg har heller ikke drukket mer enn en kopp.. Skal man fly på toalettet hele natten i stedet? Så bra den smakte godt, urteteer er kjempegodt!

    • Jeg elsker urtete! Blir riktignok litt lei i perioder, men da er det bare å drikke grønn-te eller noe annet godt..
      Ingen vits i å drikke masse rett før leggetid nei.. ;)

Legg igjen en kommentar

