Oppskrifter, Supper, Vegansk / vegetar
Comments 4

Lettvint vegetarlapskaus – godt på jobb

Som jobbmat i går dro jeg fram en gammel favoritt – lapskaus med linser og soyapølse. Alle ingrediensene er lett å oppbevare på jobb og det tar kort tid å tilberede retten. Perfekt jobbmat med andre ord.

Til 3-4 porsjoner:

  • 1 pose lapskausblanding (frossen)
  • 3-4 soyapølser
  • 2-3 dl røde linser
  • 2 buljongterninger

Kok opp vann med buljong. Ha i lapskausblanding og linser ut fra hvor mange porsjoner du skal lage. La koke til linsene og grønnsakene er gjennomkokt, ca 10 minutter. Skjær soyapølsene i skiver og ha de i på slutten av koketiden. Smak til med salt, pepper og eventuelt andre krydder etter ønske.

Jeg laget litt i mestelaget, men da hadde jeg to måltider på kveldsvakten pluss litt til overs slik at jeg har restemat til kvelds i dag. Siden det var Anamma vegetar hotdogs jeg hadde liggende i frysen, brukte jeg disse og tenkte jeg skulle gi de en ny sjanse. Dessverre er de til og med i suppe tørre og kjedelige. Nå er pølsene heldigvis brukt opp og jeg kan igjen gå til innkjøp av mine kjære små soyapølser fra Hälsens Kök. De smaker veldig godt i vegetarlapskausen! :)

4 Comments

  1. Åh. Det der er jo kjempegodt :) Jeg hadde faktisk glemt at jeg har spist det, men husker jo nå at pappa lagde det en gang for mange år siden :D Har lyst å lage det selv en dag.

    Lik

    • Takk for det. Har prøvd å lage header i photoshop, men det endte med at jeg holdt på å kaste pc’en veggimellom så tror det er best at Hilde fikser det en dag hun har tid… Så da stjal jeg en fra internett i mens.. :p

      Lik

Legg igjen en kommentar

