Lavkarbo, Oppskrifter
Comment 1

Quorn-biter og grønnsaker

Quorn Deig

Quorn-biter inneholder «sopprotein (87%), eggehvite fra frittgående høns og smaksstoffer» og er en god proteinkilde med sine 14 gram per 100 gram. Bitene smaker en blanding mellom kylling og lammesteik (eller noe i den duren) og fungerer som en kjøtterstatning. Veldig annerledes smak en soya-produkter, men er ikke dumt med litt variasjon. Les mer på www.quorn.no

Lunsjen i dag ble en blanding av ting jeg hadde liggende; Quorn-biter, paprika, løk, gulrot og squash. Stekte alt i en stekepanne og tilsatte en skive Jarlsberg mot slutten av stekingen (sånn for smakens skyld). Serverte meg selv denne fantastiske retten med en klatt cottage cheese for ekstra proteiner. Lettvint, sunt og godt!

1 kommentar

  1. Genialt:-) Jeg hadde glemt at jeg hadde en pakke med quornbiter liggende i frysen, og jeg har jo aldri smakt de før. Digg lunch/brunch idag ble derfor quornbiter, wokmix og woksaus. Veldig yummi og fullstendig i henhold til mitt lavkarboregime. Ikke alle liksomprodukter som funker like bra,men dette var godt:-)

    Lik

Legg igjen en kommentar

