Chiapudding med blåbær og nektarin

Min nye frokostfavoritt er chiapudding og den smaker ekstra godt sammen med blåbær og nektarin. Inspirasjonen har jeg blant annet funnet i Supermat-boken og på bloggen Superlivsstil. På bildene har jeg laget chiapudding med hvite chiafrø, men du kan også bruke vanlige, svarte chiafrø – alt etter hva du har tilgjengelig. Jeg har også tørkede, sure kirsebær oppå.

Chiapudding (1 porsjon)

Bland ingrediensene og rør godt. La stå circa 15 minutter og rør så godt slik at frøene ikke klumper seg. Bruk eventuelt et glass med lokk og rist godt.

Jeg lar blandingen stå over natten slik at den er klar til frokost. Serveres med frukt, bær og/eller nøtter med litt søtning på, for eksempel agavenektar eller Sukrin.

5 kommentarer

Filed under Frokost, Supermat

5 responses to “Chiapudding med blåbær og nektarin

  1. ja chiafrø er blitt en real slager i rawfood-verdenen – og med god grunn :D så nydelig ut!

  2. Jeg har en boks med chaifrø stående, uåpnet! Nå skal jeg jammen prøve de :)

  3. Carita

    Ser friskt og godt ut :) Er desverre ganske sløv med å lage chia pudding, men har nå laget det før ;) Får ta i et tak og prøve å lage det oftere, fordi det er jo ganske godt med riktig tilbehør :)

  4. Takk for at du pinget bloggen din! Link til dette blogginnlegget er på forsiden av Grønn & Skjønn bloggen! http://gronnogskjonn.com

Legg igjen en kommentar

