«Pistasj-smoothie»

Planen var å starte dagen med en mango- og avocadosmoothie, men etter å ha mikset både det ene og det andre oppi blenderen, ble resultatet noe som så ut som pistasjis og smakte litt som pistasjnøtter – derav navnet «pistasj-smoothie».

Smoothiens grønnfarge kommer blant annet fra avocado, spinat, hvetegress og hampolje, og «sjokoladebitene» er knuste kakaonibs. Smoothien er proppet med næringsstoffer, og den er både smaksrik, mektig og mettende.

«Pistasj-smoothie» (frokost til 2 personer)

  • 1 avocado
  • 1 mango og 1 pk frossen mango (evt 2 mango og noen isbiter)
  • 3 frosne spinatterninger
  • 1 håndfull kakaonibs
  • 1-2 ss ekstra virgin kokosolje
  • 1 ss hampolje
  • 2 ss hampfrø uten skall
  • 2 ss knuste linfrø
  • 2 ss sesamfrø
  • 3 ts activated barley
  • 2 ts kamut hvetegress
  • 2 dråper Stevia Vanilla Creme
  • 2 dl eplejuice
  • noen dl rismelk (eller annen vegetabilsk melk) til ønsket konsistens

Kjør alle ingrediensene i blenderen og server. Du trenger selvfølgelig ikke å ha i alle ingrediensene som jeg har ramset opp. Bruk det du har og tilsett eventuelt andre ingredienser etter ønske.

5 kommentarer

Filed under Oppskrifter, Smoothie

5 responses to “«Pistasj-smoothie»

  1. Namnam, hvis det smaker bare litt som pistasjeis er jeg solgt. Dette vil jeg prøve.

  2. Ser god ut ja! Men ble litt skuffa over at det faktisk ikke var pistasjnøtter i må jeg inrømme da…. Neste gang kanskje?!

    • Tenkte på det etter jeg hadde laget den at jeg skulle hatt pistasjnøtter i den, men får gjøre det en annen gang ja.. Satte navnet i hermetegn siden det bare er liksom-pistasj. Uansett, pistasjisen man kjøper i butikken er vel ikke så mye pistasj i den heller.. ;)

  3. Carita

    Ser jo spennende ut dette :) Er utrolig mye man kan putte i en smoothie! Er nok selv på amatør stadiet ennå men lærer litt og litt etter hvert. Dette er noe jeg må prøve når jeg har alle ing i hus ;)

Legg igjen en kommentar

