Änglamark: gresskarkjerner og basilikum

Det er dårlig med Coop-butikker i nærheten av meg, men etter en feltøkt på jobb gikk vi innom Coop Mega og jeg fikk rasket med meg noen økologiske herligheter fra Coops eget merke Änglamark: fullkornsspaghetti, gresskarkjerner og en basilikumsplante.

Änglamark er navnet på Coop sine økologiske, miljø- og allergivennlige varer og utvalget ser ut til å bli større. I dag observerte jeg at de også har fått vaskepulver i serien.

Hvis noen lurte på hva jeg bruker gresskarkjerner til så pleier jeg å ha de i havregrøten. Gresskarkjerner er fulle av nyttige stoffer, blant annet omega-3, magnesium, sink, jern og flere forskjellige proteinbyggestener (aminosyrer). I følge kjerringråd skal gresskarkjerner virke avgiftende på kroppen. De er også kjent for å roer ned en nervøs blære og er derfor et godt (kjerring)råd mot sengevæting (nrk.no). Så vet du det!

Basilikum har en rekke medisinske egenskaper i tillegg til at den er glimrende til matlaging. Ta en kikk her for mer informasjon.

2 kommentarer

Lagret under Økologisk, Produkter

2 Svar til “Änglamark: gresskarkjerner og basilikum

  1. Eva

    änglamark :D <3. Glad Coop har dei serien, og ja det kjem meir og meir òg. Det ser heldigvis ut til å vere ein positiv trend, så:)

    • Jepp! Er også veldig fornøyd med ICA sine økologiske produkter. Håper på en stor formering av slike herligheter framover :)

Legg igjen en kommentar

