Burger på Inside – byens beste burger

Da jeg ble sammen med min kjære og med jevne mellomrom besøkte ham i Bergen, stiftet jeg fort bekjentskap med begrepet «Insideburger». Inside har nå blitt det nærmeste jeg kommer et stamsted i Bergen, selv om vi kun går der for å spise og eventuelt nyte noe flytende attåt.

Inside Live & Rock Cafè (Vaskerelvsmauet 7) er en rockebule som i følge dem selv, serverer den beste burgeren øst for Nashville. Det sies også at byens beste burger serveres her. Lokalet er mørkt og enkelt, og menyen består av en rekke burgertallerkener hvorav de aller fleste kan bestilles i forskjellige størrelser. Er du vegetarianer kan du få alle 100 grams burgerne som soyaburger – et alternativ jeg fremdeles foretrekker – og det er mulig å velge grovt brød.

Inside har også blitt kjent for burgertallerkenen «Suicide Solution» som du får gratis dersom du klarer å spise den opp. «Suicide Solution» inneholder 1000 gram kjøtt og med tilbehør veier den 1,3 kilo. Jeg for min del blir stappmett av en 100 grams, men skulle du få lyst å prøve så får du reglene i baren. Det er for eksempel ikke lov å gå på do underveis eller like etter måltidet, og måltidet må fortæres innen en time. Rekorden er visst på 16 minutter! Klarer du å spise megaburgeren og samtidig overholde reglene, havner navnet ditt på liste i baren. Dersom du IKKE klarer det koster herligheten (eller elendigheten om du vil) 413 kroner. Jeg blir mett bare ved tanken…

Ellers har de mye godt på menyen. Favoritten min er nå Motorbreath med ekstra sjampinjong. Motorbreath serveres med masse god aioli. Min kjære har de siste årene vært gjennom hele menyen og bestiller nå konsekvent Bömber – en rimelig stor og spicy burger. Blir for sterk kost for meg, men den ser vanvittig god ut.

Prisnivået er heller ikke så ille, fra hundrelappen og oppover ut fra hvor stor plass du har i magen. Er du student får du 20% på burgertallerkenen dersom du uoppfordret viser studentbevis før du bestiller.

Hva mer kan jeg si annet enn «løp og kjøp»?! :)

3 kommentarer

Filed under Bergen, Restauranter og spisesteder

3 responses to “Burger på Inside – byens beste burger

  1. Hildi

    åh.. nå fikk jeg lyst på burger. Må spise der neste gang jeg er i bergen :) hihi

  2. Jeg er hellig overbevist om at Insideburger er verdens beste inntil annet er bevist og torsdag minner jeg meg selv på dette ved å slafse i meg en Stargazer :-)
    Men, jeg ventet i en time på burgeren og skulle ha takeaway, det er det negative med de. Det var ikke mye folk der, men det virker som de gjør det med vilje, og det står vel også på menyen at ting tar tid.
    Har aldri ventet under en halvtime tror jeg.

    Men er SÅÅ verdt det :-)

Legg igjen en kommentar

